چگونه یک صفحه اینستاگرام پربیننده داشته باشیم؟

تلگرام و اینستاگرام در بین شبکه های اجتماعی موجود در ایران، در بالاترین رده ی محبوبیت بین کاربران قرار دارند و از این رو اهمیت این دو اپلیکیشن کاربردی که قابل استفاده در همه ی محیط ها هستند، بسیار حائز اهمیت بین کاربران و صاحبین کسب و کار هستند.

اینستاگرام یکی از شبکه هایی است که شما به نسبت برنامه ای همانند تلگرام محدودیت های بیشتری در آن دارید. اما با این حال، در اینستاگرام با محیط های بازتر و پویا تری نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر، روبرو هستید.

در ادامه با فا آی تی همراه باشید تا علاوه بر بازگوکردن راه هایی برای داشتن صفحه ی اینستاگرامی موفق از راهکارهای ما نیز استفاده کنید.

چگونه در اینستاگرام یک صفحه ی اجتماعی موفق داشته باشیم؟

۱- صفحه ی کاربری خود را با هشتگ به دیگران معرفی کنید

یکی از بهترین راه ها و صد البته رایگان ترین راه ها برای معرفی صفحه ی شما در اینستاگرام به دیگران، استفاده از هشتگ در زیر پست هایتان است. البته فراموش نکنید که استفاده از هشتگ، در حالتی کارساز است که صفحه و پست شما در حالت عمومی قرار داشته باشد.

برای شروع در پایان نوشته تان ،از هشتگ های مرتبط استفاده کنید تا در صفحات گردشی بیشتر و بالاتر دیده شوید. به مرور زمان که تعداد دنبال کنندگانتان بیشتر شد، از هشتگ های کمتر نیز می توانید استفاده کنید.

نکته! در پی نوشت هایتان از کسانی که از پست شما دیدن کرده اند بخواهید تا به صفحه ی شما سر بزنند و شما را دنبال کنند. این گونه با یک تیر دو نشان زده اید. پی نوشتهای منحصر به فرد و مناسبی برای پست خود بنویسید. نکته ی مهمی که در زمینه ی جذب مخاطب به صفحه ی مجازی شما وجود دارد این است که، صبر داشته باشید تا مردم به صفحه ی شما جذب شوند.

۲- تعداد مطالب صفحه تان را بالاتر ببرید.

در میان صفات ماهیت فضای مجازی اینستاگرام، بر خلاف پیام رسان مجازی تلگرام این قابلیت وجود دارد که آمار درستی ار تعداد پست های منتشر شده را به شما نشان دهد که بیشترین بازدید را داشته اند. این اتفاق این گونه می افتد که مطالبی که تعداد بازدید بالاتری داشتنه اند و بین دیگرانی که شما را دنبال می کنند محبوب بوده اند، در صدر لیست مطالب در گردش شما قرار می گیرند و شما با استفاده از این مزیت می توانید در یابید که هرکدام این مطالب از محبوبیت بالاتری برخوردارند و از کدام دسته مطالب بیشتر استفاده کنید.

با استفاده از این روش شما می توانید در مدت زمان کمی، مطالب محبوب بسیاری که البته با مضمون های مرتبط با صفحه ی شما در هماهنگی و خوانش باشند، استفاده کنید.

در حالت کلی ارزش یک صفحه مجازی در پیش روی مخاطبان، به مطالب و تعداد آن است. به همین خاطر اگر بتوانید با سرعت، مطالب زیادی در حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ پست در صفحه ی خود قرار دهید، ارزش بهتری نسبت به یک صفحه ی کم پست، به صفحه ی خود داده اید.

بعد از این که مطالب خود را آماده کردید و در صفحه ی عمومی قرار دادید، حالا در قدم بعدی، به عکس و یا ویدئویی که به همراه آن پست می خواهید به اشتراک بگذارید توجه کنید. البته این را هم اضافه می کنیم که در روز تعداد زیادی پست نگذارید. همین طور هم در زمان های مناسبی همچون حوالی ظهر و یا حوالی عصر، پست بگذارید.

۳- استفاده از عکس ها و ویدئو های با کیفیت

اگر به صفحه ی اینستاگرام الی گشت در اینستاگرام مراجعه کرده باشید، خواهید دید که ما در صفحه ی خود همه ی استانداردهای لازم را در حد بالاتر از نیاز مخصوصا در زمینه ی عکس ها و ویدئو ها، استفاده می کنیم.

کیفیت و رنگ عکس بسیار در جذب مخاطب فضای مجازی همچون اینستاگرام بسیار نقش مهمی دارد زیرا در نگاه اول، همه چیز از فیلتر چشم گذر خواهد کرد واولین چیزی که می بینیم، عکس و یا ویدئو است.

از عکس و ویدئوی با کیفیت و با تنوع های رنگی متفاوت و مربوط به موضوع پستتان استفاده کنید. در ضمن به این نکات حتما توجه کنید. از عکس های مربع شده و در سایز ۸۰۰×۱۰۰۰ استفاده کنیداز عکس های تکراری استفاده نکنید.

۴- ظاهر رسمی و موجهی داشته باشید

این که می گوییم رسمی به این معنا نیست که از اتود های اتوکشیده و خشک استفاده کنید. شما برای این که به صفحه ی خود وجاهت ظاهری ببخشید می توانید از یک ظاهر معرف اختصاصی بهره ببرید.

لوگوی مخصوص به خود را با موضوع محوریت صفحه تان، تنظیم و طراحی کنید و بر روی نشان پیج خود قرار دهید. بهتر است از اسم صفحه ی خود به عنوان هشتگ اختصاصی در پست هایتان همراه با لوگوی خود استفاده کنید.

رعایت این موارد باعث می شود تا کاربران متوجه شوند که صفحه ی شما دارای مدیریت است و برای آنان مفید است. همچنین شما می توانید از قسمت معرفی خود در تنظیمات، ماهیت صفحه ی خود را در قسمت تنظیمات تجاری یا  Bussiness toolاستفاده کنید و زمینه ی کاری صفحه تان را مشخص نمایید.

این گونه اعتبار صفحه ی شما بالا می رود. هدف صفحه ی خود را مشخص کنید و به سلیقه ی بیننده احترام بگذارید.

۵- برای گذاشتن لینک از قسمت معرفی استفاده کنید

اینستاگرام برای استفاده از برچسب و نظرات در برخی از جایگاه ها، محدودیت ایجاد کرده است و شما در پی نوشت پست های خود از لینک سایت یا اپلیکیشن هایی همانند تلگرام استفاده کنید.

برای این کار یا باید از قسمت استوری بهره ببرید و در آن جا لینک مورد نظرتان را بگذارید و یا باید از قسمت معرفی یا همان بیو استفاده کنید تا لینک الحاقی شما، کار کند.

۶– صفحه خود را تبلیغ کنید

برای این که مخاطب عام تر و  بیشتری را در اقصی نقاط کشور و یا حتی جهان پیدا کنید، هزینه ای را حتما برای تبلیغات در صفحات بزرگ تر و البته معتبر تر ،بپردازید و تبلیغ کنید. برای این که در زمینه ی تبلیغات صفحات کاربردی را پیدا کنید، بدون توجه به تعداد فالوور صفحه، به تعداد نظرات و لایک های پست های صفحه دقت کنید. ابتدا شاید سخت و وقت گیر به نظر بیاید اما برای این که منابع مالیتان را هدر ندهید، این کار را انجام دهید تا در کوتاه مدت جواب دلخواه برای دیده شدن را بگیرید.

هستند کسانی که از امکاناتی همچون دنبال کنندگان غیر واقعی استفاده کنند، اما استفاده از این امکان در تعداد و مقیاس بالا باعث می شود که کاربران دیگر متوجه این موضوع شده و حتی دنبال کنندگان خودتان هم از صفحه ی شما انصراف دهند و این باعث کاهش اعتبارتان می شود. دلیلش هم بسیار ساده است. شما لایک و نظرات کافی ندارید ولی دنبال کنندگانی دارید که پست های شما را حتی نمی بینند!!!

۷- رفتارهای نامتناسب با قوانین اینستاگرام را حذف کنید

اینستاگرام بسیار در زمینه ی فعالیت های رباتیکی که در آن انجام می شود، حساس و زیرک است. اگر در پست های خود از ربات ها و الگوریتم های غیر معمول استفاده کنید، باعث کاهش دیده شدن و کاهش تعامل به دستیابی شما به مخاطبان جدید می شود و در نتیجه بازده صفحه ی شما را تحت شعاع قرار می دهد.

منبع : الی گشت

درباره نویسنده

ارسال دیدگاه

2 + بیست =

RSS آکادمی دیجیتال مارکتینگ

RSS سئو سایت

تبلیغات متنی