Instagram stories ( استوری اینستاگرام ) در قسمت بالای فید اینستاگرام کاربران برای مدت ۲۴ ساعت قابل مشاهده است.
استوری ها به صورت پیوسته پخش می شوند و از استوری یک کاربر به کاربر دیگر منتقل می شود. تبلیغات استوری اینستاگرام بین استوری های دو کاربر مختلف که شما آنها را دنبال می کنید نمایش داده می شوند و فقط بر روی موبایل نمایش داده می شوند و قابلیت نمایش روی دسکتاپ را ندارند.
تبلیغات در استوری اینستاگرام با برچسب “ Sponsored ” زیر نام شرکت مورد نظر نمایش داده می شود اما این متن کوچک است به گونه ای که بسیاری از کاربران حتی متوجه نمی شوند.
بزرگترین عیب آن این است که این تبلیغات ناپدید می شوند و بر خلاف دیگر تبلیغات و استوری ها ، کاربر نمی تواند برگردد و دوباره آن را مشاهده کند.
می توانید از طریق سیستم تبلیغات فیسبوک ( از جمله هدف گذاری مخاطبان ) ، تبلیغات استوری اینستاگرام را ایجاد کنید.
این گونه تبلیغات با دیگر تبلیغات متفاوت است ، به همین دلیل باید به روش مختلفی آن را به کار گیرید.
مهم ترین نکات درباره تبلیغات استوری اینستاگرام
نام برند خود را واضح و شفاف و بزرگ درج کنید
در تصویر تبلیغ خود نام برند خود را واضح و شفاف و بزرگ درج کنید زیرا کاربران نمی توانند برگردند و دوباره چک کنند ، باید به گونه ای باشد که کاربر در نگاه اول بداند که تبلیغ مربوط به کدام برند است تا بعدا بتواند شما را جستجو کرده و بیابد.
برای این کار باید نام برند شما بزرگ باشد و نسبت به تصویر یا ویدئوی پس زمینه کنتراست داشته باشد و به وضوح قابل مشاهده باشد.
استفاده از تصویر و متن شفاف و مشخص
استفاده از تصویر و متن شفاف و مشخص ( branding ) در تبلیغات استوری اینستاگرام به کاربر کمک می کند تا پس از آنکه تبلیغات ناپدید شد بتوانند شما را پیدا کنند.
متن ساده و قابل فهم باشد
متنی که در تبلیغ استفاده می کنید ساده و به راحتی قابل درک باشد زیرا همانطور که گفته شد ، کاربران نمی توانند برگردند و تبلیغ را مجدد بررسی کنند.
از قابلیت تمام صفحه بودن تبلیغ استفاده کنید
برخلاف دیگر فرمت های تبلیغات ، تبلیغات در استوری اینستاگرام به صورت تمام صفحه روی گوشی شما نمایش داده می شود.
طرح تبلیغ خود را به صورت عمودی ایجاد کنید در غیر این صورت برش خواهد خورد.
چه نوع محتوایی در تبلیغات استوری اینستاگرام بهتر نتیجه می دهد و بهترین راه استفاده از آنها چیست؟
۱٫ آگاهی از برند
بهترین دلیل استفاده از استوری اینستاگرام ، افزایش آگاهی از برند و محصول است.
به همین دلیل است که در زمان ایجاد کمپین ، هدف خود را در حال حاضر، Reach یا دسترسی انتخاب می کنید.
یک عکس یا ویدئوی کوتاه برای جلب توجه مخاطب انتخاب کنید.
سپس نام برند خود را به اندازه کافی برجسته درج کنید تا پس از ناپدید شدن تبلیغ ، کاربر شما را به خاطر بسپارد و جستجو کند.
به عنوان مثال در تبلیغ زیر ، رنگ های استفاده شده در تبلیغ زیر ، نام برند و قیمت به گونه ای انتخاب شده که توجه مخاطب را جلب می کند و پس از ناپدید شدن تبلیغ ، در ذهن مخاطب می ماند .
۲٫ استفاده از محتوای ایجاد شده توسط کاربران
محتوای تولید شده توسط کاربر ( UGC ) یکی از موثرترین روش های بازاریابی است زیرا توسط کاربران ایجاد می شود و کسب و کارها آن محتوا را تولید نمی کنند.
می توانید مخاطبان را تشویق کنید تا در این زمینه خلاق باشند.
روش سریع و مستقیمی برای فراخوان دادن کاربران برای ایجاد محتوا ، استفاده از تبلیغات استوری اینستاگرام است و کاربران پس از ناپدید شدن تبلیغ آن را به خاطر می سپارند.
از تبلیغات استوری اینستاگرام می توانید برای ایجاد محتوا توسط کاربران ، فراخوان بدهید.
زیرا اکثر کاربران تمایل دارند تا از آنها بخواهید چیزی را که به دنبالش هستید را ارائه کنند.
این یک فرصت استثنایی برای جذب مشارکت مخاطبان و دریافت محتواهایی است که مختص کسب و کار شما ایجاد شده اند.
۳٫ اعلام حراج و تخفیف
همه افراد حراج و تخفیف را دوست دارند و استفاده از تبلیغ استوری اینستاگرام برای اعلام تخفیف یا حراج راه موثری برای جلب توجه سریع مخاطب است.
Express برای اعلام تخفیف ۴۰% از تبلیغ در استوری اینتستاگرام استفاده کرده است و اطلاعات بیشتر را به صورت متن کوچکی زیر متن بزرگ قرار داده است.
هیچ چیز به اندازه حراج و تخفیف توجه مخاطب را جلب نخواهد کرد و اعلام آن توسط تبلغ در استوری اینستاگرام ، برای کاربران ایجاد انگیزه می کند تا به وب سایت شما رفته و خرید کنند.
تبلیغ استوری اینستاگرام خود را ایجاد کنید
شما می توانید تبلیغات استوری اینستاگرام خود را از طریق سیستم تبلیغات فیسبوک ، Power Editor یا Ads Manager ایجاد کنید.
در حال حاضر تنها هدف ( objective ) را می توانید دسترسی ( Reach ) انتخاب کنید.
پس از انتخاب پیج ( صفحه ) و مخاطب ، مکان ( Placement ) را مشخص کنید.
Edit Placements option را کلیک کنید. سپس روی پیکان کنار کلمه Instagram کلیک کنید و Stories را انتخاب کنید.
single image یا single video را انتخاب کنید.
نمی توانید از دیگر فرمت های بصری برای این نوع تبلیغات استفاده کنید. اندازه پیشنهادی تصاویر ، ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل یا نسبت ۹:۱۶ است.
برخلاف دیگر تبلیغات ، شما نمی توانید لینک یا دکمه فراخوان در تبلیغ استوری ایسنستاگرام قرار دهید.
هر چیزی که می خواهید نمایش دهید باید به صورت متن روی تصویر باشد.
نتیجه گیری
تبلیغات استوری اینستاگرام ، فرمت جدیدی از تبلیغات است که اکثر کسب و کارها در دیگر پلت فرم ها به آن دسترسی ندارند.
اسنپ چت تقریبا تبلیغاتی مشابه همین را ارائه می کند ، اما برای اکثر کسب و کارهای کوچک و متوسط بسیار گران است.
اکنون این امکان برای شما وجود دارد تا بین استوری های کاربران ، روی پلت فرمی که مشارکت بالا و پتانسیل هدف گذاری بسیاربالایی دارد ، تبلیغ کنید.
منبع : ایران تبلیغ